Today As Stated : Jumaat 1 Ogos 2008 Alhamdulillah

Jumaat, 1 Ogos 2008

Assalamualaikum 
kwn2 smua, Alhamdulillah 
sht lah hndknya ye
Insya Allah

mkn habbatus sauda'
(penawar bg sgla pykt kcuali mati-Hadis)

"brgsiapa mkn madu di pagi hari,
  maka akan terhindar dari segala pykt pada hari itu" - Hadis 

Insya Allah

hari ni jumaat
dan ni mggu pertama sbtu ahad mulai esok

so mggu pertama aku akan kuar 3hari di Jalan Allah Insya Allah
mcm mana para sahabat r.a, ada yang bagi masa kuar di jalan Allah
4 bulan, 40 hari, 3 hari Alhamdulillah ( rujuk pos saya yg lama, klu nk baca la)

jadi
biasanya aku dpt kuar 2 hari je (sabtu dan ahad)
hari isnin aku masuk keje mcm biasa
tapi ptg isnin tu, aku g tmpt yg aku kuar tu blk
wat ziarah dlm kul 6 stgh
then program berakhir , mlm pas isyak Alhamdulillah

biasanya aku kuar dkt area skitar shah alam je
paling jauh pun sampai Petaling Jaya sana

dulu masa zaman ITM
aku kuar 3Hari paling jauh
kat UITM perak 
ramai2 masa tu
best sgt Alhamdulillah
cuaca sejuk, dan hening2 pagi
mcm kat luar negara hik hik

pgalaman aku kuar 40 hari je la dlm tempoh yang paling lama
kat kemaman time tu (2005)
masa pas abis ITM Alhamdulillah

kuar 4 bulan lum lagi
sbb tak cukup syarat nak kuar time tu

tapi klu ada niat yg kuat,
Insya Allah , Allah mudahkan

azam aku tahun ni
nak kuar 3hari straight spjg tahun (tiap2 bln)
bermula januari hari tu , hgga disember tahun ni Insya Allah

ini mmg azam aku
sejak sblm nak masuk tahun 2008 hari tu Alhamdulillah 

hmmm

Insya Allah , mggu dpn rasanya nak buh gamba aku yg terbaru kat sini
baru pagi tadi amik
kat kntn kat masjid negeri Alhamdulillah
pas sapan, pas solat subuh Alhamdulillah

mmg aku slalu sapan sana

slalu aku sapan nasi goreng, tlo mata, timun skt, dan air teh tarik
tak pun klu ngntuk , air kopi 'o kurang manis, hik hik Alhamdulillah

nak tggu sape suapkan ek? hik hik

ada bini nnt aku nak syg dia sgt2 Insya Allah, amin....




ok lah
jemput2 ramaikan masjid Insya Allah

k,

Assalamualaikum

2 ulasan:

azharjaafar berkata...

Kalau nak Allah mudahkan keluar 40 hari atau 4 bulan IPB, kena sempurnakan 3 hari dengan 72 jam. InsyaAllah.

Jangan kira apa.

hainur hapis berkata...

Insya Allah
time kasih abg azhar

jazaka Allah khir

Assalamualaikum