Assalamulaikum

Selasa, 24 Jun 2008

Bayo dosto bozroko
( Tuan2 yg mulia )

Kejayaan umat manusia (dan jin)
adalah semata2 dlm agama

sejauh mana kita dpt taat perintah Allah
ikut cara Nabi S.A.W

Allah taala telah beli diri, harta org mukmin dgn syurga
maka diri kita, harta kita , bukan milik kita

tapi milik Allah S.W.T

maka yg kita ada, adalah masa
modal kita adalah masa

(demi masa, manusia dlm kerugian, kecuali ( yg termasuk dlm 4 prkra ini)
beriman dan beramal soleh, berpesan2 dgn kebenaran, berpesan2 dgn kesabaran (istiqamah dlm memberi peringatan)

Ulama kita yg mulia telah bgtau
bahawa cukup utk Allah Taala turunkan ayat ni saja utk kita
tapi kerana limpah Rahim NYA, Allah taala
beri kan peringatan, ptunjuk jln yg betul
dlm pelbagai cara, melalui ayat2 Al Quran 6666 ayat.

kemudian Allah zahirkan Al Quran secara practically

melalui amalan2 yg Rasulullah S.A.W zahirkan


Sahabat R.A telah ikut cara Nabi SAW 100%
maka Allah taala sgt suka

maka Allah taala telah redha pada mereka
ketika mereka hidup di dunia lagi

kita mau risau
adakah kehdpn yg kita jalankan ini sempurna
sperti yg ditunjukkan oleh Nabi s.a.w

maksud Nabi s.a.w di hantar di muka bumi
adalah sama seperti kita di hantar di muka bumi ini juga

iatu mengajak manusia kpd Allah

"Katakanlah wahai muhammad, inilah jalanku,
mgajak manusia kpd Allah , dgn basirah (yakni kerja)
aku dan pengikut ku

Nabi s.a.w bersabda, "masuk lah kedalam islam sepenuhnya"

tp hari ini
kerana dakwah tidak dijalankan

umat telah jauh dari maksud agama yg sebenarnya
umat telah amal hanya sbhgn dari agama

dan mereka amal agama tersebut hanya sbg adat
di waktu2 tertnatu

cthnya dlm perkahwinan, kematian, perayaan......

sbnrnya
mcm mana khdpn Nabi s.a.w
mcm tula khdpn kita

cthnya shbt2 r.a
mcm mana mereka amal agama

mcm tu la kita kene amal agama

kita paham, utk dunia kita doa dan usaha , target utk maksimum

tp utk agama kita wat minimum

ini telah salah

kerugian pabila bersama bende yg di tinggalkan

maka iman dan amal soleh yg hanya akan di bawa ke kubur , masyar , sirat, mizan, dan ke syurga Allah taala

Amin Ya Rabbal Alamin...

hari ini kita mau niat

hidup kita mau sukakan Allah

apa yg saya wat, sayat wat utk sukakan Allah

saya hanya akan wat perintah Allah

smyg jemaah, ikram muslimin, bg masa utk agama, taat ibu bapa,
meninggikan kalimah Allah Insya Allah

kita mau syukr dgn Allah taala
kerana Allah taala bg kita nikmat Agama

yg mana nikmat agama ini sgtlah besar

Allah bg ketenangan dlm amal agama

walau pun kita tgk org kafir dgn dunia mereka yg besar2

tp ketenangan tiada dlm hati mereka

Allah taala blh zahirkan emas, permata sbg pahala kita di dunia

tp Allah hanya mau tgk siapakah amalanya yg lebih baik di antara kamu

kerana nilai ganjaran amal sgtlah besar

maka sbaik2 tmpt blsn adlah di syurga Nya nnt Insya Allah

Allah suruh kita bersabar, berzikir sbyk2nya

agar kita menjadi hamba NYA yg taat kepada NYA

yg mengingatiNYA sbyk2nya

kerana kita sbg hambanya hanyalah ukt membersarkan Allah shj Insya Allah


utk itu saya mau azam
utk amal agama 100% Insya Allah

mau sediakan tempatan saya amal agama 100%
dan kuar buat pngorbanan agama
sebaik2nya ( 40 hari tiap tahun, 3 hari tiap2 bulan Insya Allah )

Ulama bgtau kesempurnaan agama
adalah telah terzahir pabila

bila semua lelaki akil baligh semayang jamaah di masjid
para wanita tutup aurat dgn sempurna
dan anak2 taat ibu bapa


dan perkara ini akan dtg apabila
ada pergerakan utk mncapai maksud iini

iaitu pergerakan yg mirip2 cara Nabi SAW
yang mana Nabi SAW telah hantar byk jemaah keluar dari masjid Nabawi ke serata dunia Alhamdulillah

klu tak , nama saya apa

so utk kelangsungan agama ini di masa akan dtg

maka tugas kita skrg adlh utk agama ini ( kerana Nabi2 telah tdk akan di hantar lagi)

Nabi SAW pikir mcm mana slrh umat nya
dpt slmt dari api neraka ,masuk syurga Allah taala

pejabat sy, ladang saya, kedai saya

itu bukan keje saya

itu hanya utk memenuhi keperluan saya

tapi keje saya

adalah keje Nabi SAW

bawa diri saya, kuarga saya, saudara mara, jiran ttga, warga kg, warga negara,
seluruh umat,

mendapat Rahim Allah di mashar kelak Insya Allah


utk itu semua sedia Insya Allah !

0 ulasan: