Jumaat 12 september Alhamdulillah, slmt braya di ramadhan ini Alhamdulillah, penuhi dgn amal2 soleh, Insya Allah, Assalamualaikum

Jumaat, 12 September 2008

Assalamualaikum huhu
slmt jumaat Alhamdulillah

today jumaat 12 september 2008 Alhamdulillah


Alhamdulillah hmm

so end of this weekdays ni kan hah hah


hmm nak tau tak

weken tu aku tau la


weekdays ni sblm ni aku tak tau apake bendenya

then mak angkat aku bgtau hehe


Alhamdulillah

mak angkat aku ni adalah sorg makcik yg juga ahli jemaah masjid negeri Alhamdulillah




dulu masa aku tgh kat kntn masjid negeri
dia tegur aku


then lama2 jadi kawan hehe Alhamdulillah


rupanya da lama dia berkenan kt aku Alhamdulillah


sjak dari 2,3 tahun yg lepas

sbb masa tu aku keje kat masjid negeri Alhamdulillah hehe


dia dah berkenan nak brkwn ngn aku hehe


mak angkat aku ni byk anak angkat 


kat mekkah pun ada

smua nya jenis agama2 mcm tu la Alhamdulillah






so , mak angkat aku xlama lagi Insya Allah 

klu rezeki aku, nak hadiahkan aku sebuah buku yg agak menarik


"ayat cinta" kot tajuknya . lebih kurang la


best seller gak ni

ssuai la buku tu utk aku Insya Allah


stlh dijelaskan perinciannya olh mak angkat aku hehe alhamdulillah hmm

kpd pengunjung2 blog aku Alhamdulillah


jazaka Allah khair

kerana sudi singgah hehe Alhamdulillah




aku ni bkn apa

tapi kdg suka hiburan jgk hehe


mengarut  je hehe hmmm



so today , aktiviti aku , keje mcm biasa la Insya Allah


tgk la mana rezeki aku nak g hari ni Insya Allah

klu tak, stay ofis je la Alhamdulillah


ni pun , awal pagi ni , kat kul 9 pagi Alhamdulillah

bos lum masuk lagi Alhamdulillah






so ptg ni, janjinya nak blk kg dah Insya Allah


bkn blk raya ye, blk biasa je


biasa weken pertama awal bulan, aku kuar 3hari Jalan Allah Alhamdulillah

weken kdua, blk kg


weken ke3, gi dgr ceramah kat markas Sri ptlg KL

then mggu ke 4, blk kg blk Insya Allah, mcm tu la 


aktiviti aku stp bulan Alhamdulillah



Alhamdulillah hi rabbil alamin


membe aku , satu utz, bgtau


klu nak dpt jodoh dan zuriat yg baik, maka baca doa ni :




Robbana hablana , min azwajina, wa zurriyyatina, qurrota, a'yyun,
waj 'alna, lil muttaqina, imama




alhamdulillah, smg dpt amal dan sampaikan Insya Allah





smg kita semua di rahmati Allah slalu Insya Allah


dlm hidup ni , yg pntg usaha atas iman dan amal kita 

dan wat yg terbaik dlm stp perkara Insya Allah






doa , smg terpelihara dari bala bencana buruk Insya Allah

kata mau jaga, sbb nabi s.a.w bgtau




"stp kata2 ssorg itu , adlah tanggungan utk dirinya sdiri, kcuali, mngajak kepada kbaikan & sedekah," amin...










yang penting , bersyukur la slalu dgn apa yg alllah beri pada kita stp hari Insya Allah




asal kita tak wat dosa sudahla



then , slalu tgk org yg kurg bernasib baik dari kita




skrg2nya kita sht, dan mcm2 lagi nikmat Alhamdulillah





"Allah takkan beri kepada org yg tergesa2"




then , kita harus bersyukur, bersyukur sgt2, dgn erti bersyukur yg sepenuhnya Insya Allah






mengimbas khdpn dulu


apa yg kita mau dulu


kini skrg dah ada


tapi kini kdg masih rasa kurang




so kita kene blaja syukur Insya Allah


mcm mana pun, spi bila pun




hati kecil kita akan kata x cukup g




Nabi s.a.w da bgtau dah, dua lembah emas klu ada pada manusia, maka dia nak lebih lagi




sbnrnya kat syurga la nnt Allah akan penuhi sgala khndak kita


kat dunia ni tmpt kita tunai kehendak Allah




tugas kita plg besar skali 




ialah bgmna kita dpt amal agama secara smpurna




dan bgmna seluruh manusia juga dpt amal agama scra smpurna




sbb mati sahaja manusia di hujung2 dunia tnpa kalimah



nnt dia akan tuntut hak kita kenapa tak sampaikan kalimah pada mereka




inilah anak kunci syurga yg kita smua dah ada dah


perlu di jaga dgn baik




dan smg dpt jaga ini kalimah spi mati amin






satu org dktr bgtau , dia keje kat ICU


bhgn org yg nazak2 kan




then spjg berpuluh tahun dia keje , brp kerat je org islam 


yg mati dgn ucap kalimah , yg lain Wa Allah alam






itulah hakikatnya


hakikatnya Allah lebih mengetahui




dlm hati mau ada Allah tuan
mau ada iman


sgl kehedak dunia
mau di keluarkan dari hati  ini




dunia ini umpama pakaian je


kita pakai, tp x masuk dlm hati




sbb masa nazak nnt, apa yg ada dlm hati , itula yg akan keluar








then utk usaha kan hati ni, mau ckp yg hak, iaitu, LA ILA HA ILLA ALLAH


Allah yg berkuasa , slrh makhluk xde kuasa




Allah yg bg bhga , mkhluk xleh bg bhga 




Allah yg bg rezeki , bkn makhluk yg bg rezeki




kbhgaan dtg dari Allah, bkn dtg dari makhluk




smua dtg dari Allah, LA ILA HA ILLA ALLAH






sbb d bgtau, xkan lurus iman, slagi tak lurus hati, xkn lurus hati slagi x lurus lidah




maka nak lurus lidah, ckp lah yg hak! LA ILA HA ILLA ALLAH.






Nabi s.a.w bgtau, "bersikap luruslah, nnt istri kamu akan bersikap lurus pada kamu"






smoga kita dpt amal dan sampaikan


mdh2an Allah kurniakan taufik dan hidayt Nya pada kita Amin






smpena da nak raya ni,


saya mohon maaf zahir dan batin klu ada salah dan silap ye




mintak halal makan minum dan sgl2nya


klu aku ada hutang kat korg


bgtau , Insya Allah nnt aku byr ye






ok lah, letih gak huhu
k




baraka Allah


Assalamualaikum


 
gmba masjid ni mcm masjid kat kuala sgor
kat ngn tmpt aku la
Tanjung karang Alhamdulillah 

0 ulasan: