KELUAR 3HARI KELMARIN

Selasa, 19 Januari 2010

Assalamualaikum
Alhamdulillah
dgn izin Allah SWT 
dapat aku keluar 3hari, bermula sabtu lepas ( 16 - 18 jan ) Alhamdulillah

aku keluar di surau parit 13, tanah lesen, sungai nibong , sungai besar Alhamdulillah

dalam setengah jam dari pekan tanjung karang Alhamdulillah

ni gmba2 di hari tersebut Insya Allah

 


amri bersama haji sidek. haji sidek ni karkun 4bulan negara jauh, Alhamdulillah
umur 70 lebih Alhamdulillah
mdh2an s'asa sht Insya Allah




aku ngan amri




baju ijau tu karkun tempatan, nusrah Alhamdulillah




amir sabb mengendalikan mesyuarat pada hari pertama Alhamdulillah





makan petang Alhamdulillah





taklim akhir di hari pertama Alhamdulillah
bersama anak2 buah utz faris Alhamdulillah




HARI KEDUA


Orang taam buat sarapan pagi





masak air teh Alhamdulillah








Khidmat Alhamdulillah




teh dah siap




Inilah surau tersebut Alhamdulillah
suasana pagi Alhamdulillah








sarapan pagi ahad Alhamdulillah




roti canai Alhamdulillah








Utz Faris







haji sidek





bayan asar hari kedua







bersama amir sabb






siapkan minum ptg Alhamdulillah




Orang taam pada hari kedua Alhamdulillah




Teh lagi Alhamdulillah







cucur goreng Alhamdulillah



















amir sab buat lawak hehe






















rehat di petang hari Alhamdulillah







Pemandangan menghala ke pekan tg. karang




harun, penduduk peshawar yg telah lama duduk di msia














HARI KETIGA











Sawah di sekinchan


Bertolak ke masjid sri ptlg
utk bayan maulana syamim Alhamdulillah


sampai di SP




bayan asar - targhib




bayan magrib oleh Maulana Syamim Alhamdulillah


"Kejayaan Manusia, Hanya Dalam Agama. Sejauh Mana Dapat Taat Perintah Allah, Dan Hidup Ikut Cara Nabi SAW" Insya Allah.



http://blogkarkun.blogspot.com

www.hainur.com

9 ulasan:

ziarah76 berkata...

pehh... keluar 3 hari dpt liputan penuh.
Sungai Haji Dorani, parit 4 dan piket 20 tu kampung opah belah ayah dan nenek belah mak saya tu.
--Ada rekoding ke bayan maulana syamim? kalau ada boleh upload kot.

hainur hapis berkata...

perakam mp3 saya hilang mana ntah bang


doakan,



mdh2an nnt dpt kuar tmpt opah abg pulak Insya Allah,


Amin...



Assalamualaikum

مسافر_اسلام berkata...

Salamtan wa Tahiyaatan, syukran tuan mulia.

Air teh, alhamdullah. ana taam keluar marhala ana hari ke 3 khidmat taam. air teh juga jadi kegemaran Qarkun.

Seronok lihat gamabr antar.

Insyallah 22-24 ini marhala ana keluar 3 hari.

JOm follow blog ana.

Insyallah kita jumpa lagi.


Syukran.

:-) berkata...

Alhmdulillah..
gmbar2 penuh keceriaan..

seronok dapat mnikmati semuanya..
syukur Alhmdulillah :-)

hainur hapis berkata...

Jazaka Allah Khir buat semua penyinggah


Assalamualaikum

Tanpa Nama berkata...

Assalamualaikum,

Kenapa ada bergambar masa keluar. Dulu zaman 80an keluar betul2 ikut tertib. 3hari pun power boleh jaga amal hingga hari ini insyaallah.
Sekarang kalau dah bawa kamera, telephone dah tak ikut pesan amir - maulana nizamudin.

mana ada berkat. Jangan guna akal buat kerja dakwah. Guna iman dan yakin baru dapat kekal usaha ini sampai mati insyaallah.

Putuskan hubungan dengan makhluk .... hand phone, kamera dll.... terutama masa keluar.

Jangan ada gambar2 ini semua salah.. cuma kita yang tak cukuo ilmu... tanya maulana dan ustaz murshid.....

Inilah usul 12, jangan harap pada makhluk, jangan minta pada makhluk...................


Semuga semua karkun juga orang awam boleh faham.....

Tanpa Nama berkata...

aik????taklim n bayan je kerw???msyuarat harian,gas ptme n kdue tade pic kerw????

Tanpa Nama berkata...

aik????taklim n bayan je kerw???msyuarat harian,gas ptme n kdue tade pic kerw????

afiq othman berkata...

Alhamdulillah.. beramal hendaklah diiringi dengan bersyukur. Sekecil2 amal pn harus bersyukur. Azam lagi lepas ini,diijinkan Allah swt supaya mas dapat keluar lagi. Doakan utk saya juga. Sama2 belajar ikut pesan org lama . inshaAllah jzklh