Petikan Bayan Maulana Hamid Seri Petaling 9 Januari 2010

Isnin, 11 Januari 2010

Assalamualaikum Tuan2 yang mulia

sabtu lepas , Alhamdulillah aku dapat gi masjid sri petaling dengan izin Allah Alhamdulillah

kami gi bih kurang 3 kete, dan 2 van Alhamdulillah


bertolak dari masjid lama kampung sungai gulang2 , tanjung karang

pada pukul 4 ptg, sabtu 9 januari 2010


dan singgah solat asar di masjid assam jawa kuala sgor Alhamdulillah



ramai yang gi kali ni Alhamdulillah


sampai di sri ptlg, aku makan sup dulu Alhamdulillah


sup tulang Alhamdulillah


( tambah mee skt hehe )


pastu naik utk smyg magrib


then pas magrib, bayan di berikan dalam bahasa urdu

dan di terjemahkan oleh Maulana Hamid Alhamdulillah



antara perkara dari bayan tersebut :


Orang lama kita di Nizamuddin ckp, usaha 2jam setengah kita masih lemah

usaha individu jumpa individu masih lemah


usaha tempatan lemah,

karkun mmg byk kuar 4 bulan, 40 hari

tp buat usaha tempatan masih lemah



bila usaha tempatan tak buat

maka orang baru tak dapat di cari


maka pelapis tak ada

umpama kilang yang takde bahan mentah


satu masa kilang tu akan tutup.



Kedua , pembayan bgtau, usaha taklim rumah juga , masih lemah

nmpk senang nak buat


tapi masih belum ramai lagi yg istiqamah


bila mana orang lama kita beri muzakarah , kepada orang2 alim dari arab saudi


karkun arab ni pun ckp, buat taklim rumah bukan satu yang mudah


pastu maulana hamid ckp :

Sahabiah dulu buat taklim sampai mengalirkan darah


seperti mana kisah adik saidina Omar buat taklim

dia buat taklim dgn maksud utk ubah yakin dia , dari yakin kepada makhluk

utk yakin kepada Allah


saidina Omar ( yang masa tu belum peluk islam )

nampak adik perempuan nya buat taklim,


Omar telah pukul adik dia , hingga adik nya berdarah


inilah pengorbanan sahabat dalam memperjuangakan agama


kita hari ni mudah saja


xde apa2 yang menghalang kita


tapi kita masih lagi lemah nak kuar jalan Allah

kita masih lagi takut dgn mahkluk

sedangkan yang pelihara kita bukan makhluk

yang pelihara kita , Allah.


Untuk itu semua sedia Insya Allah

jadikan agama, jadikan dakwah maksud hidup


inilah maksud kita di hantar ke muka bumi

menyambung keje Kenabian

kerana Nabi tidak akan di hantar lagi

Untuk itu , semua sedia Insya Allah.


Orang alim, orang buta huruf, orang berjawatan, orang sakit,

semua bertanggungjawab atas kerja ini,


Untuk itu semua sedia Insya Allah











"Kejayaan Manusia, Hanya Dalam Agama. Sejauh Mana Dapat Taat Perintah Allah, Dan Hidup Ikut Cara Nabi SAW" Insya Allah.

11 ulasan:

Yard berkata...

salam
saya pon pergi jgk
he2
kalau nmpk.. saya pkai baju ragbi putih bg azam.. dkt sgt la dgn tmpt bayan 2
hu2

hainur hapis berkata...

tak perasan la yard huhu

engko pun dah nak g oversea

jaga iman amal

doakan aku

Assalamualaikum

Ahmad Kamil bin Muallah berkata...

salam akhi hainur

kaifahaluka?

Alhamdulillah, bagus la enta selalu ke sana. Barakallahu fik.

Nanti tolong kirim salam rindu ana pada guru ana ustaz abdul hamid hafizahullah ye. Katakan padanya, Ahmad Kamil kirim salam. Kalau sebut akhi bimbang dia x kenal. Akhi tu gelaran yang dipanggil kawan2 je. Kalau ustaz abdul hamid x ingat, katakan padanya kamil yang dulu jadi muazzin pelajar kat masjid. InsyaAllah ustaz ingat.

Kalau jumpa ust husnul pun, kalau tuan x keberatan kirimkan salam ye. syukran.. :)

hainur hapis berkata...

Insya Allah Utz
Amin...

Jazaka Allah khir

ziarah76 berkata...

salam,
ooo.. orang tanjung karang ye..
kampung nenek di Sg. besar. di Tanjung karang ramai saudara mara.
terima kasih, dapat juga baca point bayan maulana Hamid.

ziarah76 berkata...

salam,
ooo.. orang tanjung karang ye..
kampung nenek di Sg. besar. di Tanjung karang ramai saudara mara.
terima kasih, dapat juga baca point bayan maulana Hamid.

ziarah76 berkata...

salam,
ooo.. orang tanjung karang ye..
kampung nenek di Sg. besar. di Tanjung karang ramai saudara mara.
terima kasih, dapat juga baca point bayan maulana Hamid.

ziarah76 berkata...

salam,
ooo.. orang tanjung karang ye..
kampung nenek di Sg. besar. di Tanjung karang ramai saudara mara.
terima kasih, dapat juga baca point bayan maulana Hamid.

ziarah76 berkata...

sorry terbanyak komen, line problem tadi

azharjaafar berkata...

Apa ni, ziarah76 komen banyak kali.. hish3..

hainur hapis berkata...

Assalamualaikum abg ziarah 76
Jazaka Allah Khir komen

semoga beroleh manfaat Insya Allah


Abg Azhar Jaafar

Jazaka Allah Khir Singgah

bayan SP mggu lps ada tak? hehe