.::: AT - TARGHIB :::.

Khamis, 24 Jun 2010

Assalamualaikum


Usaha Nabi SAW takkan kita faham
selagi kita tak wat pengorbanan - keluar di jalan ALLAH , INSYA ALLAH


Dengan pergerakan AGAMA - Saidina Omar r.a dapat menakluki 2/3 dunia




kita harus sedar dan ingat - usaha kita , sedikit pun takleh wat apa2
tak leh bagi kesan, dan manfaat, mudarat, bekas, natijah


semua hanya leh dtg dgn keizinan ALLAH TA'ALA


dengan kehendak ALLAH TA'ALA , INSYA ALLAH




usaha kita sikit pun takleh wat apa
takde daya dan upaya utk wat sstu, melainkan dgn keizinan ALLAH TA'ALA




hakikat IMAN YAKIN YG SEMPURNA


ialah MEYAKINI HANYA ALLAH YG BERKUASA, MAKHLUK XDE KUASA

MAKHLUK XLEH WAT APA2, YANG WAT SEGALA2NYA, HANYA LAH ALLAH SWT 



INSYA ALLAH.




bantuan ALLAH SWT kepada umat ini
hanya akan dtg, apabila ummat ini kembali mentaati perintah2 ALLAH
ikut cara NABI SAW




hari ni masjid tak penuh
org lebih suka smyg di rumah


maka sampai bila pun ALLAH SWT takkan bantu umat ini


solat selain cara NABI SAW, takde kejayaan, xde manfaat


bila masjid penuh, baru lah ALLAH SWT akan turunkan nusrah NYA ( bantuan ghaib ALLAH )


lalu umat Islam akan berasa di atas


org kafir akan berada di bawah








hari ni umat islam tidak bersatu padu
kerana meninggalkan solat berjemaah di masjid


dan lagi yg lebih pntg


kerana mereka meninggalkan usaha yg telah NABI SAW tinggalkan kpd shbt2 r.a


iaitu ad'u illallah ( mengajak manusia kepada ALLAH )




cara mengajak manusia kepada ALLAH melalui kaset2, buku2 dan lain2 tidak salah




tp cara yg plg berkesan ialah cara NABI SAW


cara yg dibuat oleh para SAHABAT R.A


cara yg di guna oleh NABI2 A.S terdahulu




kalau lah ada cara yg lain lebih baik


maka ALLAH akan bagi cara , method , kaedah tersebut kepada NABI SAW


kerana BAGINDA SAW adalah kekasihNYA








bukan kerana zaman telah beredar, telah masuk era IT


tiada apapun kemodenan, yg ada hanya lah kejahilan


umat kembali hidup mcm org xde tamadun




tak mau berpakaian 






Kurun yg terbaik adalah kurun BAGINDA SAW


tiada yg lebih baik sblm dan slps nya






cara itu lah yg nak kita amal, bawa dalam kehidupan kita INSYA ALLAH






satu ketika di padang masyar, satu glgn umat yg bercahaya wajah dan tgn mereka


kerana kesan air smyg


tetapi di halang oleh malaikat dari mendekati telaga al kuatsar






malaikat bgtau NABI SAW, dahulu mereka di dunia mmg beribadah


tetapi mereka membenci sunnah NABI SAW






lalu NABI SAW perintah "jauh, jauh, jauh"  - sekali jauh , Ulama bgtau , adalah sejauh 50 ribu tahun perjalanan...






umat hari ni telah tidak nmpk jalan penyelasaian utk baiki masalah yg ada


mereka telah lama terserap dgn budaya, cara hidup nasaro , yahudi




hingga mereka nak selesai kan masalah palestin pun mereka lihat , atau buat 


cara yg di tunjukkan yahudi , nasaro








mereka tak yakin, sedangkan dgn bantuan ALLAH lah umat ini akan menang




bgaimana para shbt r.a ketika perang badar, 313 melawan 1000 org kafir yg lengkap bersenjata




org skrg tak amik iktibar




ALLAH yg sama ketika dahulu, ALLAH yg sama juga ketika ini


takkan ALLAH yg sama tak leh bantu umat ketika ini




kerana apa tuan2 mulia


sbb umat hari ni telah tinggalkan sunnah




solat pun di rumah




mcm mana ALLAH nak bantu umat ini




kencing berdiri, hisap rokok , mcm mana ALLAH nak bantu umat ini






ALLAH tak mesti nak menangkan umat ini, kalau umat ini dah cukup senjata canggih2


ada nuklear mcm US






kumpul lah segala kekuatan dunia,, bagi ALLAH tak lebih dari sarang labah2 je




US xde apa2 tuan




x kuat pun, masalah skang ALLAH tak bantu umat ini




sbb umat ini meninggalkan solat berjemaah di masjid




sbb umat ini meninggalkan tugas menyeru manusia kepada AGAMA ALLAH




satu yahudi bgtau , "kami tak takut pada org islam, selagi solat subuh mereka tak mcm solat jumaat"




mereka sdiri dah bgtau


kita duk pikir runsing mcm mana nak bli senjata canggih2




kencing pun berdiri , macam mana ALLAH nak bantu umat ini




istinjak tak bersih , ALLAH tak bantu umat ini, kerana solat nya tak di terima kerana keadaan nya tidak suci




solat tak naik


maka bantuan ALLAH juga takkan turun




jadi usaha utk kembalikan umat ini


kepada suasana yg haq


ialah dgn mengajak manusia kembali mentaati perintah2 ALLAH


ikut cara NABI SAW INSYA ALLAH






undang2 tak dpt baiki keadaan umat


jika di negara kita , kita buat satu undang2 yg hbt sekalipun




tanpa di usahakan iman dalam diri umat


maka undang2 tak kan beri kesan






mereka akan pergi buat maksiat di negara yg xde undang2 tersebut






NABI SAW mula2 nak islah umat, bukan dgn terus set up undang2




tp NABI SAW usaha atas hati2 manusia , katakan RABB mereka adalah ALLAH


taat perintah ALLAH , maka kamu berjaya




seperti hari ni, umat jauh dari agama




dalam kelalaian, kelalaian dunia




maka usaha perlu di buat utk kembali kan umat ini kepada satu cara hidup yg haq




cara hidup yg di redhai ALLAH




iaitu cara NABI SAW dan para SHBT R.A






utk itu lah kita kena bagi masa jumpa manusia




NABI SAW di masjd Nabawi , bentuk jemaah , dan hantar jemaah ke beberapa tmpt




hari ni masjid kita hanya tggl solat




mcm mana agama nak berkembang 




umat nak dpt hidayat , nak ada akhlak yg baik






masjid kita pun tak sama mcm masjid NABI SAW




bukan sbb dulu agama belum berkembang




hari ni agama islam mmg byk di slrh dunia




tp amalan org islam , amalan agama ke




pakai suar pendek, hisap rokok, ahklak buruk, dah sempurna ke agama tu?








sbb tu kene kuar jalan ALLAH utk baiki diri, kuarga, dan umat


nafkah batin utk isteri sbnrnya adalah rohani nya , agama nya






hbgn kelamin termasuh nafkah zahir


sbagaimana Imam Ghazali bgtau 




alat kelamin adalah termasuk dalam 7 anggota zahir manusia




kalau isteri xde agama, mcm mana dia nak tenang, batin dia tak tenang




SHBT2 R.A juga bagi masa kuar jalan ALLAH 3hari, hampir 40 hari, dan zaman Saidina Omar, selama 4bulan






umat hari ni dalam kancah2 maksiat , kene jumpa mereka tuan2




setakat bagi ceramah kt masjid, umat ini takkan berubah




kene mujahadah jumpa manusia , face to face




sbb ni cara NABI SAW, so cara NABI SAW pasti dan pasti ada kejayaan INSYA ALLAH




utk itu kita kene sediakan diri kita INSYA ALLAH




Assalamualaikum






DALIL PARA SAHABAT BAGI MASA KELUAR DI JALAN ALLAH SWT  << klik pautan






"Kejayaan Manusia, Hanya Dalam Agama. Sejauh Mana Dapat Taat Perintah Allah, Dan Hidup Ikut Cara Nabi SAW" Insya Allah.


2 ulasan:

n0vemBer zuLu berkata...

i can feel your high spirit...

hainur hapis berkata...

Thnks komen