Jauhi Pepsi & Coca - Cola

Selasa, 15 Jun 2010

Assalamualaikum, dari artikel di ILUVISLAM.COM mengatakan
di israel tidak di jual pepsi & coca - cola

dikatakan mereka membubuh ubat anti - reproduksi
( Ubat bagi mandul )
dalam jumlah yg sedikit

dan mereka jual ke negara2 lain.

di katakan juga org yahudi di israel tidak menghisap rokok
menghisap rokok di sana di anggap "taboo"

mereka buat rokok dan jual ke negara lain.


Dikatakan wanita hamil israel yahudi akan memakan kurma
badam, susu sewaktu mereka hamil

dan ketika anak2 mereka masuk tadika
mereka bermain panah

belajar matematik ala perniagaan.


utk itu kita siap sedia kuar 4Bulan IPB Insya ALLAH


Assalamualaikum....... Doakan ana...



"Kejayaan Manusia, Hanya Dalam Agama. Sejauh Mana Dapat Taat Perintah Allah, Dan Hidup Ikut Cara Nabi SAW" Insya Allah.

4 ulasan:

merah_s berkata...

aku pun dah lama tak minum minuman berkarbonat ni, tak bagus untuk kesihatan hehehee..

hainur hapis berkata...

time kasih saudara merah

boleh tak nyatakan keburukan minuman berkabonat, leh aku tgglkan terus Insya ALLAH


mdh2an aku istiqamah Insya ALLAH

merah_s berkata...

sama2 saudara hainur,

yg pertamanya, minuman ni mengandungi banyak gula, jadi tau2 jer la pe akibatnya. lagipun minuman ni tak der zat yg sangat diperlukan tubuh badan. terlebih minum akan hasilkan berat badan. Ni petanda tak baik. bertambah berat badan ni akan mengundang penyakit kencing manis, akibat gula yg berlebihan. 2 hal ni pula mendedahkan seseorang berisiko serangan jantung dan strok. Hal ni dah berlaku pada ibu ku yg akhirnya kembali dia kehadrat illahi stelah menderita strok. moga Allah SWT cucuri rahmat atas rohnya..

Satu perkara lagi, minuman ni melemahkan gigi. Gigi jadi tak kuat dan akhirnya cepat rosak lalu patah.

Apa2 hal pun, semua yg berlaku adalah atas izin Allah SWT jua. Hanya Allah SWT yg kuasa, makhluk tak der kuasa apa2 pun.

Syor aku, sebaik2 minuman ada lah susu dan air mineral. Sunnah nabi kita..

Tu aje lah sikit2 yg dapat aku nyatakan buat mu.. Wallahu a'lam.

n0vemBer zuLu berkata...

oh, i heard about this too.

sy pon dah lama x minum...

tp coke ni paling best la drpd pepsi ke ape ke...